Home > Αυτοκίνητο > 10 αυτοκίνητα που θα μας κάνουν “μάγκες” το 2018

10 αυτοκίνητα που θα μας κάνουν “μάγκες” το 2018

10 αυτοκίνητα που θα μας κάνουν “μάγκες” το 2018

Του Άη Γιαννιού σήμερα -χρόνια πολλά στους εορτάζοντες- και, παραδοσιακά, σηματοδοτείται το τέλος της χριστουγεννιάτικης ραστώνης. Τα στολίδια αποκαθηλώνονται, τα δέντρα παίρνουν την άγουσα για τα πατάρια και τα αφιερώματα για το τι μας άφησε ο παλιός/φέρνει ο νέος χρόνος, σιγά-σιγά αποχαιρετούν την φρεσκάδα τους.

Αφού θυμηθήκαμε πόσο όμορφα περάσαμε το 2017 (πάντα από αυτοκινητικής άποψης), καιρός να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Μπροστά μας απλώνονται 358 μέρες, οι οποίες θα γεμίσουν με κάθε λογής κόσμημα: GTIs, supercars, hypercars. Όρεξη να ‘χουμε να ονειρευόμαστε. Ιδού τα 10 που αναμένεται να μας φτιάξουν (τη διάθεση)…

Η τριετία που διανύουμε φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή της Aston. Το 2017 ήταν η αμαρτωλά σαγηνευτική DB11, το ’19 έρχεται η απόκοσμη Valkyrie. Στο μεσοδιάστημα, αναλαμβάνει να αιχμαλωτίσει σκέψεις η ολοκαίνουργια Vantage.

Επιφορτισμένη με το έργο της “καταπολέμησης” της Porsche 911, η Vantage εξοπλίζεται με τον 4,0-λιτρο twinturbo V8 της Mercedes AMG GT, ο οποίος είναι αρκετά γερός για 510 ίππους και κατοστάρι σε 3,6″. Α, και η τελική αναμένεται να αγγίζει τα 310 χλμ/ώρα. Θα έχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπλοκέ διαφορικό, ενώ θα υπάρχει και “ιερόσυλο” μηχανικό κιβώτιο. Μεταξύ μας, τώρα. Μένει μυαλό για κάτι άλλο, πέρα από τα συγκλονιστικά κάλλη της;

Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η 8 Series Concept, είμαστε στα “κάγκελα”. Γιατί να το κρύψωμεν, άλλωστε; Απολύτως λογικό, όταν καλείσαι να συνεχίσεις αυτή την κληρονομιά.

Η αυθεντική 8αρα έφτασε κοντά στην ύπαρξη (συγκεκριμένα, μέχρι σταδίου λειτουργικού πρωτοτύπου) έκδοσης Μ, αλλά δεν είδε ποτέ το φως του ήλιου. Με τη νέα, οι Βαυαροί δεν εμφανίζουν τέτοιες αναστολές. Η φίρμα θα επιστρέψει στο Le Mans και η αγωνιστική εκδοχή της Μ8, ονόματι Μ8 GTE, θα είναι το άρμα μάχης. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο πρωτότυπο, οπότε θα πρέπει να πορευτούμε με την GTE και αυτό το video ως μπούσουλα.

Καρδιά της Μ8 θα είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος V8, ενδεχομένως μια βελτιωμένη version του αντίστοιχου που συναντάμε στην Μ5. Από δύναμη, 600 plus ίπποι είναι μια καλή αρχή, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξη και Competition έκδοση.

Το τέλος της παραγωγής του Dodge Viper, σήμανε αυτομάτως πως η Corvette μένει μόνη της στον υπερπάντων αγώνα των αμερικάνικων supercars vs the world (το Ford GT είναι περιορισμένης παραγωγής και το Hennessey F5 hypercar). Κανένα πρόβλημα. Οι μηχανικοί της Chevrolet σήκωσαν το γάντι, το έντυσαν με ατσάλι, το γέμισαν με μολύβι και το πέταξαν πίσω με ορμή 750 ίππων.

Ο LT5 των 6,2 λίτρων διαθέτει μεγαλύτερο κομπρέσορα κατά 52% σε σχέση με το κτήνος που φωλιάζει κάτω από το καπό της Z06, το αεροδυναμικό πακέτο ZTK Performance Pack (αυτό με την ανθρακονημάτινη τραπεζαρία στο πορτμπαγκάζ) εξασφαλίζει κάθετη δύναμη 431 κιλών, ενώ υπάρχουν 13 ψυγεία (η Bugatti Chiron έχει 10) για να μην μένει κάθε τρεις και λίγο από υπερθέρμανση, όπως η προηγούμενη γενιά.

Κρυφός πόθος είναι η κατάκτηση του ρεκόρ ταχύτερου γύρου στο Nurburgring, όπως είχε συμβεί -για λίγο- το 2012 με την Corvette C6 ZR1.

To προηγούμενο Fiesta ST ήταν, απλά, το καλύτερο hot hatch της κατηγορίας και ένα από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα που μπορούσες να αποκτήσεις, ανεξαιρέτως εμπορικής τοποθέτησης. Υπερ-όπλο του, η απλότητα: ένας 1.600αρης τούρμπο, ένα σασί για σεμινάριο και μια ανάρτηση μεγαλωμένη στο βουνό.

Η καινούργια συνταγή έρχεται γαρνιρισμένη με γερή πρέζα τεχνολογίας, η οποία περιλαμβάνει 3 διαφορετικά modes (Normal, Sport, Track) για το τιμόνι, την απόκριση του γκαζιού και την προσλαμβανόμενη μελωδία του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου των 1.5 λίτρων (Electronic Sound Enhancement το λένε στη Ford). Το κατά πόσο έχει διαφοροποιηθεί η όλη εμπειρία, προσεχώς.

Τα τελευταία χρόνια, η αμερικανική εταιρία μάς έχει προσφέρει κάποια από τα πλέον συγκλονιστικά μοντέλα στην σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Τα αερόψυκτα remakes κλασικών Porsche που ετοιμάζει μιλάνε απευθείας στην καρδιά και πιάνουν από τον λαιμό τα συναισθήματα. Φαντάσου, λοιπόν, μια τέτοια δημιουργία με την υπογραφή και της Williams.

H Porsche 964 δώρισε το κορμί της στην επιστήμη της Williams Advanced Engineering, η οποία ανέλαβε το στήσιμο του αυτοκινήτου από το μηδέν. Φρένα, αναρτήσεις, θέση οδήγησης, σχεδιασμός πλαισίου και δοκιμές εξέλιξης, όλα ανατέθηκαν στο πολιτικό τμήμα της πολυνίκου ομάδας της F1. Ο νέος κινητήρας αποτελεί τέκνο του Hanz Merger (του κυρίου που σχεδίασε τα μοτέρ Tag-Porsche, που κέρδισαν τον τίτλο από το 1983 μέχρι το 1985 στην F1), απαρτίζεται από 4 λίτρα, αερόψυξη, στροφάρει στις 9.000 στροφές, αποδίδει 500 ίππους και συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Και το βάρος ανέρχεται στα 990 κιλά. Αν διαθέτεις κοντά στο μισό εκατομμύριο δολάρια, προλαβαίνεις να κλείσεις ένα από τα 75 αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν.

Mπορεί πίσω από το -τουλάχιστον- αμφιλεγόμενο παρουσιαστικό να διακρίνεις ένα Audi Q7 πνιγμένο στη ντόπα, όμως η Urus αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο για την Sant’Agata.

Καταρχάς, ξεκινάει την καριέρα της με σκοπό να τραβήξει το κάρο των πωλήσεων. Όχι ότι δεν τα καταφέρνει άριστα η Huracan, όμως το τρένο των SUV παραείναι τεράστιο για να μην διαθέτει βαγόνι με την επωνυμία “Lamborghini”. Δεύτερον, ως γνήσιος “Ταύρος”, αποσκοπεί στον τίτλο του ταχύτερου μοντέλου της κατηγορίας. Τόσο στο Nurburgring, όσο και στην ευθεία. Με 650 ίππους από τον 4,0-λιτρο twinturbo V8, 0-100 χλμ/ώρα σε 3,6″ και 305 χλμ/ώρα τελικής, λογικά δεν θα έχει πρόβλημα να τα καταφέρει.

Mιλώντας για ντόπα, ιδού μια 720S μετά από μακροβούτι σε πειραματικά φάρμακα. Ας αποφύγουμε την κουβέντα περί ομορφιάς (που δεν διαθέτει) και ας κλείσουμε την εισαγωγή για την Senna, λέγοντας πως πρόκειται για την πιο μοχθηρή McLaren που έχει βγει από το Woking.

Με όνομα ασήκωτο σαν ιστορία, το νέο μέλος της Ultimate Series πρακτικά είναι ένα αγωνιστικό της κατηγορίας GT για τον δρόμο. Σύμφωνα με τους Άγγλους, είναι πιο ειδική ακόμα και από την street legal έκδοση της P1 GTR. Σκοπός της; Να αποτελέσει την ταχύτερη McLaren παραγωγής της ιστορίας (Υ.Γ. Ο όρος “αυτοκίνητο παραγωγής” έχει γίνει λάστιχο, άλλη συζήτηση αυτή).

Σύμμαχοί της ο 4,0-λιτρος V8 των 800 ίππων, το απίστευτα μικρό βάρος (1.198 κιλά, 85 λιγότερα από την 720S και 203 από την επική P1) η αεροδυναμική προσήλωση (που σμίλεψε επιτακτικά την μορφή της) και η συμμετοχή του Bruno Senna στην ανάπτυξη του project από την πρώτη μέρα. 500 δείγματα θα παραχθούν, δεν υπάρχει ούτε ένα διαθέσιμο. Πολύ καλύτερο στα χρώματα της MP4/4 του αείμνηστου Senna.

Περιμένουμε πώς και πώς το νέο RS όχι για τον ερχομό της τετραδιεύθυνσης στην γειτονιά των GTis, ούτε για το μοτέρ της Alpine A110 (εδώ με 280 ίππους) και την εστιασμένη έκδοση Cup (με ορθόδοξο μπλοκέ). Το Megane RS υπάρχει μόνο και μόνο για να το δούμε απέναντι στο Honda Civic Type R.

Σε καμία περίπτωση η ύπαρξή του δεν χαρακτηρίζεται από την αναμέτρηση με το ιαπωνικό μοντέλο (βλέπε VW Golf GTi Clubsport), όμως το hype θυμίζει το πρώτο ματς της ΑΕΚ με τον Ολυμπιακό όταν επέστρεψε στην Superleague. Παρότι δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικό όσο το Type R (θα ακολουθήσουν εκδόσεις που θα μεριμνήσουν), το Megane θα πατήσει στην πατροπαράδοτη ευελιξία του γαλλικού πατήματος για να τρίξει τα δόντια στον μπροστοκίνητο κυρίαρχο του Nurburgring.

Για όσους δεν ενδιαφέρονται περί χρόνων σε δαιδαλώδεις πίστες και απόλυτα νούμερα επιδόσεων, το Swift Sport έρχεται να παντρέψει την απλότητα με την απόλαυση.

Με βάρος κάτω από τόνο (970 κιλά, μόλις) και 140 τουρμπάτους ίππους από τον 1.400αρη Boosterjet, το Swift θέλει να θυμίσει σε όλους πως μια καλορυθμισμένη ανάρτηση κι ένα ένα μανιτζέβελο σασί με χαμηλά λιπαρά, αρκούν για να είσαι ευτυχισμένος πίσω από ένα τιμόνι. Αλλιώς, το Mazda MX5 που δεν είδαμε ποτέ στην Ελλάδα σε μπροστοκίνητο και πολύ πιο πρακτικό πακέτο.

Επειδή τα renderings και οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες μάς έχουν κάνει την καρδιά περιβόλι, ελπίζω η photo του FT-1 Concept να γιάνει τις πληγές που ήδη αφήνει η νέα Supra. Αν, τελικά, η Toyota ονομάσει έτσι τη νέα της ναυαρχίδα επιδόσεων.

Προς το παρόν, το μόνο σίγουρο είναι πως η νέα Supra (;) θα κυκλοφορήσει υπό την αιγίδα της Gazoo Racing, με την ισχύ να προέρχεται από 2 μοτέρ που έχουν αναπτυχθεί (όπως και ολόκληρη η πλατφόρμα) σε συνεργασία με την BMW. Για τον 2,0-λιτρο δεν υπάρχει κάποιο δείγμα, όμως το ηχητικό ντοκουμέντο του 3,0-λιτρου 6κύλινδρου αφήνει υποσχέσεις. Μένει να τις τηρήσουν οι Ιάπωνες και να μην προβούν σε μια ιστορική “πατάτα”.

Διαβάστε περισσότερα στο newslog.gr

Newslog – Αυτοκίνητο