Home > Αυτοκίνητο > DTM 2018: Όλα όσα θα ‘θελες να ξέρεις πριν την πρεμιέρα

DTM 2018: Όλα όσα θα ‘θελες να ξέρεις πριν την πρεμιέρα

DTM 2018: Όλα όσα θα ‘θελες να ξέρεις πριν την πρεμιέρα

Η αναμονή τελείωσε, οι κινητήρες, για τελευταία φορά ατμοσφαιρικοί και χωρητικότητας 4 λίτρων V8, θα πάρουν μπρος και το πιο ανταγωνιστικό και θεαματικό πρωτάθλημα των τελευταίων ετών θα εκκινήσει, κλασικά στην πίστα του Hockenheim, αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι αλλαγές και αυτή τη χρόνια είναι σημαντικές και στοχευμένες, το κεφάλαιο “Mercedes” κλείνει οριστικά (;) για το DTM και το 2018 χαρακτηρίζεται ως μια κομβική χρονιά για το μέλλον του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού.

Πάμε να δούμε τι μας επιφυλάσσει η χρονιά!

Audi, BMW και Mercedes θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους για έβδομη συνεχόμενη χρονιά (από το 2012 και την επιστροφή της BMW στο πρωτάθλημα) και η καθεμιά, για τους δικούς της λόγους, θέλει να φτάσει στην κορυφή. Θα μπορούσαμε άνετα να πούμε ότι η Audi ήταν απλά καθηλωτική στην περσινή χρονιά, κατακτώντας και τους 3 τίτλους στο DTM. Άρα, η διατήρηση των κεκτημένων φαντάζει ως η μόνη επιλογή. Mike Rockenfeller και Rene Rast, αμφότεροι πρωταθλητές με την εταιρεία από το Ingolstadt (2010 και 2017 αντίστοιχα), μαζί με τον ταχύτατο, αλλά άτυχο Jamie Green, αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την Audi, με την εξάδα των οδηγών να συμπληρώνεται από τους Nico Müller, τον πρώην πρωταθλητή του WEC Loic Duval και τον πρωτοεμφανιζόμενο Robin Frijns. Last but not least, το “τοτέμ” της μετά-Schneider εποχής, ο Mattias Ekström, που θα πραγματοποιήσει guest εμφάνιση στην πρεμιέρα στο Hockenheim, με το έβδομο και εκτός συναγωνισμού RS 5 DTM για να αποχαιρετήσει το DTM και τους οπαδούς του όπως του αρμόζει.

Aπέναντι της θα έχει πρωτίστως την Mercedes, η οποία θα ήθελε να κάνει την “ηρωική έξοδο” από την “περιπέτεια” του DTM, βάζοντας στην πλούσια τροπαιοθήκη της τρεις ακόμα τίτλους. Ίσως, με το πιο πλήρες line up των τελευταίων χρόνων, θα έχει στη σύνθεσή της τρεις πρώην πρωταθλητές (Gary Paffett-2005, Paul di Resta-2010, Pascal Wehrlein-2015) και τρεις αξιόλογους οδηγούς, την “αποκάλυψη” του 2017, Lucas Auer, τον Edoardo Mortara, στη δεύτερη χρονιά του με το “Αστέρι” προερχόμενος από την Audi και τον Daniel Juncadella, που επιστρέφει μετά από έναν χρόνο απουσίας.

Μετά από μια μέτρια χρονιά, η BMW θέλει να κάνει δυναμική επιστροφή στις νίκες και στη διεκδίκηση των τίτλων.Η νέα M4 DTM έδειξε πολύ καλά στοιχεία στο επίσημο τεστ δοκιμών στο Hockenheim, o Bruno Spengler σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του τετραήμερου και οι Βαυαροί δεν αντιμετώπισαν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με το αγωνιστικό, εν συγκρίσει με τις περσινές καταστροφικές δοκιμές. Οι πρώην πρωταθλητές Marco Wittmann και Bruno Spengler θα έχουν άξιους συμπαραστάτες τους έμπειρους Augusto Farfus και Timo Glock και τους rookies Phillip Eng και Joel Eriksson που αντικαθιστούν τους Maxime Martin και Tom Blomqvist.

O 27-χρονος Eng και ο 19-χρονος Eriksson, προερχόμενοι αμφότεροι απ΄το πρόγραμμα νέων οδηγών της BMW εξαργύρωσαν τις πολύ καλές επιδόσεις τους στις δοκιμές που έλαβαν χώρα στην πίστα του Lausitzring τον περασμένο Οκτώβριο. Ο Eng είχε αγωνιστεί κατά το παρελθόν σε πρωταθλήματα, όπως αυτά της Formula BMW, Formula 2, ADAC GT Masters και Porsche Carrera Cup, έχοντας κατακτήσει το τελευταίο πρωτάθλημα δύο συνεχόμενες φορές (2014, 2015). Επίσης, ήταν στο roster της BMW για τα πρωταθλήματα της GT3 κατηγορίας, οδηγώντας μια BMW M6 GT3.

Oι 18 οδηγοί και οι ομάδες τους:

#2 – Gary Paffett – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#3 – Paul di Resta – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#4 – Robin Frijns – Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi RS 5 DTM
#7 – Bruno Spengler – BMW Team RBM – BMW M4 DTM
#11 – Marco Wittmann – BMW Team RMG – BMW M4 DTM
#15 – Augusto Farfus – BMW Team RMG – BMW M4 DTM
#16 – Timo Glock – BMW Team RMR – BMW M4 DTM
#22 – Lucas Auer – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#23 – Daniel Juncadella – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#25 – Philipp Eng – BMW team RMR – BMW M4 DTM
#28 – Loïc Duval – Audi Sport Team Phoenix – Audi RS 5 DTM
#33 – René Rast – Audi Sport Team Rosberg – Audi RS 5 DTM
#47 – Joel Eriksson – BMW Team RBM – BMW M4 DTM
#48 – Edoardo Mortara – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#51 – Nico Müller – Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi RS 5 DTM
#53 – Jamie Green – Audi Sport Team Rosberg – Audi RS 5 DTM
#94 – Pascal Wehrlein – Team HWA – Mercedes AMG C63 DTM
#99 – Mike Rockenfeller – Audi Sport Team Rosberg – Audi RS 5 DTM

Περισσότερη δράση θα απολαύσουν οι φίλαθλοι του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού, καθώς οι αγώνες το 2018 αυξάνονται σε 20 από 18 των προηγούμενων χρόνων. Οι αγώνες, υπενθυμίζουμε, ότι είναι διπλοί σε κάθε πίστα (ένας το Σάββατο και ένας την Κυριακή ίσης διάρκειας), με τα καθιερωμένα χρονομετρημένα δοκιμαστικά να λαμβάνουν χώρα μερικές ώρες πριν τον εκάστοτε αγώνα.

Το 2018 θα φέρει την επιστροφή Ιταλίας και Αγγλίας στο αγωνιστικό ημερολόγιο του DTM. Στην πίστα του Misano, μήκους 4,2 χιλιομέτρων που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου αναβάτη του MotoGP, Marco Simoncelli, θα διεξαχθεί ο έβδομος γύρος του πρωταθλήματος (24-26 Αυγούστου). Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται το DTM τη συγκεκριμένη πίστα, αλλά ο θεσμός επιστρέφει μετά από 8 χρόνια στην Ιταλία. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που θα διεξαχθεί νυχτερινός αγώνας στην ιστορία του DTM!

Πριν την “απόβαση” στην Ιταλία, το DTM θα έχει ταξιδέψει δύο εβδομάδες πριν στην Γηραιά Αλβιόνα για τον έκτο γύρο πρωταθλήματος στη γνώριμη πίστα του Brands Hatch. Η πίστα αυτή είχε φιλοξενήσει από το 2006 έως και το 2013 αγώνες του DTM, αλλά στη “κοντή” διαδρομή των 1,9 χιλιομέτρων. Το 2018, οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν στην GP χάραξη της πίστας.

“Κλασικά και εικονογραφημένα” όλα αυτά τα χρόνια, η πρεμιέρα και η αυλαία του πρωταθλήματος θα είναι στην πίστα του Hockenheim και για το 2018, το highlight της χρονιάς, ο αγώνας στους δημόσιους δρόμους της Νυρεμβέργης δηλαδή, δεν θα μπορούσε να λείπει από το αγωνιστικό ημερολόγιο, Lausitzring και Nürburgring συμπληρώνουν τους 10 αγώνες εντός Γερμανίας.Εκτός από Ιταλία και Αγγλία, οι υπόλοιποι εκτός Γερμανίας αγώνες θα πραγματοποιηθούν στην αγαπημένη πίστα των οδηγών, το Zandvoort, στο Spielberg της Αυστρίας και στο-αδιάφορο και αργό-Hungaroring, λίγο έξω από τη Βουδαπέστη.

Αναλυτικά, οι αγώνες και η ημερομηνία διεξαγωγής τους για το 2018 είναι:

Έμφαση δίνεται, πλέον, στην αεροδυναμική των νέων εκδόσεων των RS 5 DTM , M4 DTM και C 63 DTM και η λογική “καλύτεροι αγώνες μέσω και λόγω της λιγότερης αεροδυναμικής απόδοσης των 18 αγωνιστικών” θα χαρακτηρίζει την αγωνιστική χρονιά. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερο απαιτητικά, κάτι το οποίο ήταν απαίτηση καθόλη τη διάρκεια του 2017 απ΄τους οδηγούς και τις ομάδες.

Όπως προαναφέραμε, οι αλλαγές για το 2018 εντοπίζονται κυρίως στο αεροδυναμικό πακέτο των αγωνιστικών. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, οι κυριότερες αλλαγές που εντοπίζουμε είναι στο πτερύγιο που ονομάζεται “aero-flick”, που πλέον είναι ένα αντί δύο της περσινής χρονιάς,σημαντικά μικρότερο σε μέγεθος, ενώ η μπροστινή ποδιά εναρμονίζεται με τους νέους κανονισμούς.

 

Συνεχίζοντας στο πλάι, παρατηρούμε ότι το αεροδυναμικό κανάλι έχει απλοποιηθεί, λείπει το αντίστοιχο aero-flick, το side plate κάτω από την πόρτα λάμπει διά της απουσίας του και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στην περιοχή των πίσω τροχών δεν υπάρχουν πια. Τέλος, το πίσω μέρος είναι πιο “ομογενοποιημένο”με στοχευμένες αλλαγές και έχει διατηρηθεί η βασική γεωμετρία. Συνεπώς, με όλες τις αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο, η M4 DTM (εν προκειμένω) παράγει λιγότερη αεροδυναμική, έχει μειωθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας και, αναλόγως τη χάραξη της πίστας, θα δούμε και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Έτσι, εξαιτίας της λιγότερης αεροδυναμικής, οι οδηγοί θα πρέπει να φρενάρουν νωρίτερα και να επιταχύνουν αργότερα στην έξοδο της στροφής και θα πρέπει να “παίζουν” περισσότερο με το τιμόνι στις στροφές, προτού πατήσουν γκάζι ξανά.

Έχουμε ήδη ξεχάσει το αναχρονιστικό μέτρο των επιπρόσθετων βαρών ανάλογα με τις επιδόσεις του κάθε οδηγού στον αγώνα που εν πολλοίς καθόριζε το αποτέλεσμα του αγώνα, και το βάρος των αγωνιστικών θα παραμείνει αμετάβλητο και στους 20 αγώνες. Το ελάχιστο συνολικό βάρος (αυτοκίνητο, οδηγός και εξοπλισμός) ανέρχεται στα 1.115 κιλά, ενώ το αντίστοιχο ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου στα 1.031 κιλά. Συγχρόνως, λόγω και των δύο παραπάνω αγώνων φέτος, οι κινητήρες που θα έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες θα είναι πλέον 8 κι όχι 7, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος. Επίσης, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν κατά ένα μέλος τον αριθμό των μηχανικών για τα pit stops.

Η διαδικασία της επανεκκίνησης “τύπου Indy-Car” ,που εφαρμόστηκε πέρσι για πρώτη φορά, μπορεί να δίχασε αρχικά τους αγωνιζόμενους λόγω των ασαφειών των κανονισμών, αλλά φέτος η κατάσταση θα είναι πιο ξεκάθαρη, καθώς ορίζεται αυστηρά ότι ο επικεφαλής του αγώνα είναι αυτός που οριοθετεί την ταχύτητα. Μόλις επιταχύνει, η πράσινη σημαία είναι κυματισμένη και τα κόκκινα φώτα είναι απενεργοποιημένα. Η επιτάχυνση επιτρέπεται μόνο στο προκαθορισμένο τμήμα μεταξύ της πρώτης λευκής γραμμής και της γραμμής τερματισμού. Κανένα αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται να βγαίνει από το σχηματισμό πριν περάσει τη γραμμή τερματισμού.

Στην ούτως ή άλλως περιορισμένη επικοινωνία μεταξύ οδηγού και ομάδας μέσω του ασυρμάτου, μελλοντικά το pit board θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή εισόδου στα pits και η “ιδιότυπη” αυτή επικοινωνία θα γίνεται με γράμματα ή σύμβολα εγκεκριμένα από την DMSB. Υποτίθεται, με αυτό τον τρόπο, θα ελαχιστοποιηθούν οι στρατηγικές εκ μέρους των ομάδων.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου θα ξεκινήσουν στις 12.25 ώρα Ελλάδος, ενώ ο πρώτος αγώνας την ίδια μέρα στις 14.30.

 

Διαβάστε περισσότερα στο newslog.gr

Newslog – Αυτοκίνητο